Δευτέρα 18 Μαΐου 2020

18-5-2020

Καλημέρα παιδιά! 

Το επαναληπτικό φύλλο από το τελευταίο μάθημα της Γλώσσας βρίσκεται εδώ:

ΑΣΚΗΣΕΙΣ

Καλό απόγευμα!

Σάββατο 16 Μαΐου 2020

16-5-2020

Γειά σας παιδιά! 


Στο τελευταίο μας μάθημα στην Γλώσσα θυμηθήκαμε τις οικογένειες λέξεων:

Όλες οι λέξεις, παράγωγες και σύνθετες, που γίνονται από μία λέξη λέγονται συγγενικές λέξεις. Οι συγγενικές λέξεις αποτελούν όλες μαζί μια οικογένεια λέξεων.

Παράδειγμα:


ψάρι



Παράγωγες λέξεις
Σύνθετες λέξεις
ψαρεύω
ψαράς
ψάρεμα
ψαραγορά
ψαρόσουπα
ψαροπούλι

Οικογένεια λέξεων



Επίσης, θυμηθήκαμε την διαφορά των χρόνων Παρατατικού και Αορίστου:



ΑΣΚΗΣΕΙΣ

1. Γράφω δίπλα σε κάποιο ρήμα, ένα ουσιαστικό που ν’ ανήκει στην ίδια οικογένεια λέξεων:

χάνω         χάσιμο               στολίζω  ______________
σκάβω      _________         κεντώ     ______________
κλαδεύω  _________         οργώνω   ______________
σκουπίζω _________         σκαλίζω  ______________


2. Ξαναγράφω καθεμιά πρόταση, χρησιμοποιώντας, αντί για το υπογραμμισμένο ρήμα, ένα ουσιαστικό της ίδιας οικογένειας:

π.χ. Μόλις  ήρθε άρχισε να διαβάζει.
       Μόλις ήρθε άρχισε το διάβασμα.

Τα παιδιά σταμάτησαν να γράφουν κι άρχισαν να παίζουν.
___________________________________________________

Η νοικοκυρά σταμάτησε να κεντά κι άρχισε να σκουπίζει.
___________________________________________________



3.  Γράφω τα παρακάτω ρήματα στον Παρατατικό: 
(προσέχω να είναι στο ίδιο πρόσωπο και αριθμό)

διαβάζω (εγώ) ------->  διάβαζα (εγώ)

δουλεύω (εγώ) ------->

πιάνεις (εσύ) -------->

ποτίζει (αυτός) ---------->

σηκώνουμε (εμείς) ---------->

δακρύζουν (αυτοί) ------------->

διπλώνουμε (εμείς) ------------>



ΠΑΡΑΤΑΤΙΚΟΣ

χθές για πολλή ώρα, συνέχεια

ΑΟΡΙΣΤΟΣ

χθές για λίγο, μια φορά


4.  Ξαναγράφω τις προτάσεις γράφοντας τα ρήματα στον Αόριστο:

π.χ. Τελειώνω με το φαγητό και φεύγουμε.
          Τελείωσα με το φαγητό και φύγαμε.

Πηγαίνουμε για ψώνια στο διπλανό πολυκατάστημα.

_____________________________________________________________

Η μαμά βάζει τις φωνές στον Κώστα κι εκείνος δε μιλάει.

_____________________________________________________________

Ανεβαίνουμε και κατεβαίνουμε τη σκάλα αργά και προσεκτικά.

_____________________________________________________________

5.  Συμβουλεύομαι το μυαλό μου ή το λεξικό μου και φτιάχνω οικογένειες λέξεων:

                      ΒΙΒΛΙΟ                                                     ΒΑΦΩ











6.  Φτιάχνω τις σύνθετες λέξεις:

Φρούτο + ποτό:       _________________________

Φρούτο + χυμός:      _________________________

Φρούτο + σαλάτα:    _________________________

Φρούτο + κρέμα:      _________________________

Δάσος + φύλακας:   _________________________




Και για το τέλος, απολαύστε την εικονική περιήγηση στην Αγία Σοφία που δείξαμε στην τάξη εδώ:



Καλή συνέχεια!


Τετάρτη 13 Μαΐου 2020

13-5-2020

Γεια σας αγαπητά μου παιδιά!


Για σήμερα θα θυμηθούμε πώς λύνουμε προβλήματα στα Μαθηματικά

Ας δούμε με τη σειρά τι πρέπει να κάνουμε για να μπορούμε να λύνουμε εύκολα και σωστά ένα οποιοδήποτε μαθηματικό πρόβλημα:
ΒΗΜΑΤΑ :

1. Διαβάζω το πρόβλημα όσες φορές χρειαστεί, μέχρι να το καταλάβω.
2. Προσπαθώ να θυμηθώ εάν έχω λύσει κάποιο παρόμοιο πρόβλημα.
3. Γράφω τα δεδομένα (αυτά που ξέρω) και τα ζητούμενα (τι μας ζητάει να βρούμε).
4. Βρίσκω τις πράξεις που θα χρησιμοποιήσω. Για κάθε πράξη υπάρχουν μερικές λέξεις - κλειδιά οι οποίες μας βοηθάνε να καταλάβουμε ποια πράξη πρέπει να κάνω κάθε φορά.

5. Προχωρώ στη λύση του προβλήματος.
6. Ελέγχω αν έκανα σωστά τις πράξεις, εάν απάντησα σε όλα τα ερωτήματα και αν το αποτέλεσμα που βρήκα είναι λογικό
7. Γράφω την απάντηση. 

Προσοχή: συνήθως η απάντηση που δίνουμε προέρχεται από την  ερώτηση του προβλήματος

Για να εξασκηθείτε κατεβάστε το φύλλο εργασίας σας εδώ