Δευτέρα 27 Απριλίου 2020

27-4-2020

Γειά σας αγαπητοί μαθητές! Χριστός Ανέστη! 

Αφού ξεκουραστήκαμε λιγάκι αυτές τις μέρες, ας κάνουμε μια επανάληψη...

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Θυμόμαστε τα κλάσματα:

Με ακόμη πιο απλά λόγια, το κλάσμα το χρησιμοποιούμε για να χαρακτηρίσουμε ένα μέρος από ένα σύνολο, χωρισμένο σε ίσα κομμάτια

Ο Αριθμητής μας λέει πόσα κομμάτια πήραμε 

και 

Ο Παρονομαστής μας λέει σε πόσα κομμάτια το είχαμε χωρίσει.


Πώς διαβάζουμε τα κλάσματα;




Οι κλασματικές μονάδες: 
Αφού θυμηθήκαμε τα κλάσματα, να κάνετε τα παρακάτω φύλλα εργασίας για το σπίτι:


Φύλλο εργασίας 1

Φύλλο εργασίας 2

Φύλλο εργασίας 3




Δοκίμασε επίσης τις δυνάμεις σου παίζοντας αυτά τα παιχνίδια:




Καλή συνέχεια! 

Τρίτη 7 Απριλίου 2020

7-4-2020

Γεια σας παιδιά!
ΓΛΩΣΣΑ
Ας ξαναθυμηθούμε πώς ξεχωρίζουμε το ρήμα, το ουσιαστικό και το επίθετο.
Ρήμα:
Μας δείχνει οτι κάνω κάτι, ή παθαίνω κάτι ή οτι βρίσκομαι σε μια κατάσταση
Παραδείγματα:
κάνω κάτι : ζωγραφίζω, τραγουδάω, τρέχω
παθαίνω κάτι : σκουπίζομαι, κόβομαι, καθαρίζομαι
βρίσκομαι σε μια κατάσταση : αρρωσταίνω, σκέφτομαι, καταλαβαίνω
 Συχνά μπροστά του έχει μια προσωπική αντωνυμία (εγώ, εσύ, αυτός, εμείς, εσείς, αυτοί)


 Ουσιαστικό:
Τα ουσιαστικά μπορεί να είναι πρόσωπα, ζώα, πράγματα, τόποι και καταστάσεις
Τα ουσιαστικά είναι ή σε γένος θηλυκό, ή σε γένος αρσενικό, ή σε γένος ουδέτερο. 
Παραδείγματα:
Πρόσωπα: ο Γιώργος, η Μαρία
Ζώα: Ο ελέφαντας, η αλεπού
Πράγματα: Το θρανίο, το ποδήλατο
Τόποι: Οι Παξοί, Η Αθήνα
Καταστάσεις: η ησυχία, η φασαρία


 Επίθετο:
Τα επίθετα είναι λέξεις που περιγράφουν (στολίζουν) τα ουσιαστικά
Έχουν τρία γένη ( και αρσενικό και θηλυκό και  ουδέτερο)
Παραδείγματα:
ο καλός-η καλή- το καλό
ο όμορφος-η όμορφη - το όμορφο
ο κίτρινος- η κίτρινη- το κίτρινο



Πώς μπορώ να τα ξεχωρίσω;
Α) Για να είναι ρήμα πρέπει να μπορώ να το κλίνω με τις προσωπικές αντωνυμίες. 
Παράδειγμα:
φεύγουμε
είναι ρήμα γιατί μπορώ να το κλίνω έτσι:


εγώ φεύγω
εσύ φεύγεις
αυτός φεύγει
εμείς φεύγουμε
εσείς φεύγετε
αυτοί φεύγουν


Β) Για να είναι ουσιαστικό θα πρέπει να ανήκει στις κατηγορίες Πρόσωπο, ζώο, πράγμα, τόπος, κατάσταση.
Παράδειγμα:
το μολύβι: είναι ουσιαστικό γιατί είναι ένα πράγμα
ο Σπύρος: είναι ουσιαστικό γιατί ανήκει στα πρόσωπα
η Κέρκυρα: είναι ουσιαστικό γιατί ανήκει στους τόπους

Γ) Για να είναι επίθετο, θα πρέπει να έχει και τα τρία γένη και να μπορώ να το χρησιμοποιήσω δίπλα σε ένα ουσιαστικό.
Παράδειγμα:
ο έξυπνος: είναι επίθετο γιατί έχει και τα τρία γένη:
ο έξυπνος- η έξυπνη- το έξυπνο
η πονηρή: είναι επίθετο γιατί έχει και τα τρία γένη:
ο πονηρός- η πονηρή- το πονηρό

Αφού πρώτα διαβάσετε προσεκτικά όλα τα παραπάνω, αν νομίζετε οτι είστε έτοιμοι, εξασκηθείτε στους παρακάτω συνδέσμους:

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Επανάληψη: Οι αριθμοί μέχρι το 3.000

Θυμάμαι:



στον άβακα:



Για να εξασκηθείτε, μπορείτε να βρείτε το φύλλο εργασίας σας
πατώντας εδώ

Σάββατο 4 Απριλίου 2020

4-4-2020


Παιδιά, καλημέρα!

Μιας και έχουμε ένα Σαββατοκύριακο μπροστά μας, σκεφτήκαμε να ασχοληθούμε με κάτι διαφορετικό από τα μαθήματα… και τι καλύτερο από την ανάγνωση παιδικών βιβλίων της επιλογής σας και τη ζωγραφική;
Ας ξεκινήσουμε!

ΠΟΥΑΝΤΙΛΙΣΜΟΣ:
Πρόκειται για έναν τρόπο ζωγραφικής ιδιαίτερο, μιας και αντί οι ζωγράφοι να γεμίζουν με χρώμα την επιφάνεια του πίνακα, έκαναν πολλές μικρές χρωματιστές τελίτσες. Μάλιστα, δεν ένωναν δύο ή και παραπάνω χρώματα από πριν, στην παλέτα τους, αλλά τοποθετούσαν τις χρωματιστές τελίτσες με τέτοια σειρά, ώστε το χρώμα να πηγαίνει από το πιο σκούρο στο πιο απαλό. Έτσι, το μάτι αυτών που έβλεπαν το τελικό αποτέλεσμα αντιλαμβανόταν τη ζωγραφιά ως ένα όλον, και όχι ως πολλές πολλές χρωματιστές τελίτσες.


Πολλοί ζωγράφοι έφτιαξαν τα έργα τους μόνο με σημεία,
χρησιμοποιώντας διαφορετικά υλικά
.

 Λεπτομέρεια από έργο του Σερά                          Έργο με σημεία του Σινιάκ

Και τα παιδιά δημιουργούν έργα με σημεία:



Οδηγίες:

Είναι μια πολύ απλή τεχνική που όλοι σας μπορείτε εύκολα να ακολουθήσετε και να νιώσετε σαν μεγάλοι ζωγράφοι!
Τα βήματα είναι τα εξής:
1.       Παίρνουμε μια βατονέτα
2.       Την ακουμπάμε σε μια νερομπογιά για να βραχεί καλά και να πάρει το χρώμα
3.       Την ακουμπάμε στο χαρτί μας και κάνουμε μια τελίτσα
4.       Συνεχίζουμε δίπλα της και κάνουμε και άλλες τελίτσες
5.       Όταν τελειώσει το χρώμα από τη βατονέτα, βάζουμε ξανά το ίδιο ή διαφορετικό και συνεχίζουμε με τον ίδιον τρόπο
6.       Αν θέλετε στην αρχή, μπορείτε να κάνετε ένα σχέδιο με το μολύβι σας (π.χ. ένα δέντρο, μια καρδιά, ένα λουλούδι, ένα πασχαλινό αυγό) και να γεμίσετε τόσο μέσα το σχέδιο με τελίτσες χρωματιστές, όσο και έξω από αυτό. Δηλαδή αν ζωγραφίσετε μέσα την καρδούλα με κόκκινες τελίτσες, έξω μπορείτε να βάλετε μπλε τελίτσες. Ή αν φτιάξετε ένα δέντρο, ο κορμός μπορεί να γεμίσει με καφέ τελίτσες, τα φύλλα να γεμίσουν με κόκκινες ή κίτρινες ή πράσινες τελίτσες και έξω από το δέντρο, ο ουρανός να γεμίσει με μπλε τελίτσες, τα σύννεφα με άσπρες και το χορτάρι κάτω από το δέντρο με πράσινες τελίτσες.
7.       Μην ξεχνάτε πως στη ζωγραφική όλα επιτρέπονται. Εσείς είστε οι ζωγράφοι! Δημιουργείστε ελεύθερα!!
8.       Τέλος, αν δεν έχετε νερομπογιές, μην στεναχωριέστε καθόλου! Η τεχνική αυτή γίνεται και με τελίτσες από διαφορετικές ξυλομπογιές, όπως και μαρκαδόρους! Θέληση να υπάρχει!!
Περιμένουμε να δούμε τα έργα σας!!!!

Για μεγαλύτερη βοήθεια και έμπνευση, δείτε και τους παρακάτω συνδέσμους: